14 Julai 2009

bila teringat kat emak.... dan abah

ayah dan ibu
ayah dan ibu
itulah permulaan kami
dapat melihat bulan dan matahari

ayah dan ibu
ayah dan ibu
itulah permulaan kami
dapat melihat bulan dan matahari

yang dikurniakan dari ilahi
ayah dan ibu
ayah dan ibu lah mesti dihormati

yang dikurniakan dari ilahi
ayah dan ibu
ayah dan ibu lah mesti di hormati

ayah dan ibu
ayah dan ibu
wali-wali keramat
pada mereka kita beri hormat

pakailah tunjuk ajar dan nasihat
supaya hidup
supaya hidup kita akan selamat

tetibe je aku teringat kat mak aku..... terus telipon, tanyer kabar....'mak batuk dah kurang ke????' alhamdulillah..... dah kurang.... dah bole makan durian.... kire ok la tu.... nasib baik kakak aku dok dengan dier.... kalau tak tiap2 ari aku risau....

lepas tu aku suruh orang umah cal mak dier pulak (mak mertua aku la....) tanyerkan kabar... minggu ni tak telipon lagi.... elok jugak.... alhamdulillah.... mereka pon sehat....

layanan mesti same untuk kedua belah pehak.... walaupon aku ni ade jugak yang tak setuju dengan adik beradik belah orang umah aku..... tapi aku layan je.... tak suker aku diam.... tido ke... pura2 tido ke....

abah.... dah lama abah tak de....4 tahun....tapi masih tak lupa lagi suara abah bila marah, rupa abah bila ketawa.... rasenyer tak puas nak gembirakan abah....walaupon abah garang,suker marah2....tapi bila ingat balik semua tu untuk kebaikkan kami....terima kasih abah.... (tak sedar pulak mate ni berair...)

sekarang ni.... abah orang umah aku.... jadi abah aku... aku layan, macam aku layan abah aku.... dan aku masih ade mase untuk meneruskan kegembiraan yang terenti dulu....mengembirakan 'abah' aku

Tiada ulasan: